måndag 28 april 2014

Stationsträning i utegymmet

Idag var jag på lunchgympa inne trots att solen lyste ute. Det skar lite i hjärtat att gå in och träna, men gympaledaren på måndagar är så bra att jag inte ville missa det passet. Det är ett tufft pass med mycket styrketräning och sedan intervaller som avslutning.

Trots att det gått en hel helg så kände jag fortfarande av träningsvärken från fredagens lunchpass. Nu låter det som att jag går på lunchgympa varje dag men så är det inte. Det brukar bli en gång i veckan, eller max två gånger.

I fredags var det ett roligt träningspass. Det var stationsträning i utegymmet. Utegymmet invigdes förra sommaren och jag har varit sugen på att testa ett pass där.

I fredags var det soligt väder och helt perfekt att träna ute. Vi hade en pigg och glad tränare som hejade på oss och höll koll på tiden. Det var ett antal stationer där vi körde 40 sekunder per station och sedan tre varv. Hur svårt kan det vara att köra en övning i 40 sekunder? Svaret är att det kan vara väldigt svårt, väldigt tungt!

Att träna gemensamt i ett utegym så här års var helt perfekt. Jag föredrar att träna ute, i alla väder. Det passet kommer jag att gå på fler gånger. Det gjorde tydligen nytta för det gav ordentlig träningsvärk i alla fall.

Efter att mer eller mindre ha tränat fem dagar i rad så ska jag nu ha minst två vilodagar.

Inga kommentarer: