lördag 12 april 2014

Löpcoach

Julen varar ända till påska! Så förra veckan var jag och träffade en löpcoach, något som jag fick i julklapp. Det var jag och Mannen som var med på en tre timmars genomgång med en duktig löpcoach. Det var vi två och två grabbar till. De grabbarna sprang betydligt fortare och längre än vad vi gör.

Först blev vi filmade när vi sprang. Efter det fick vi teori inomhus och tittade på filmerna. Vi fick lite olika tips. Därefter gav vi oss ut och gjorde en massa olika övningar för att springa mer avslappnat och med rätt fotisättning. Jag tycker att det gick bra när vi gjorde övningarna, men att det var svårt att tillämpa tekniken när jag sprang ordentligt. Efter att ha övat en lång stund på olika sätt så blev vi filmade igen. Lite skillnad gick nog att se, men det var väl ingen jätteskillnad.

Det var kul att prova på något nytt, men det blev mycket övningar i snabbt tempo på liten tid. Jag tycker inte att jag hann med att få riktigt koll på övningarna och hur känslan ska vara när jag gör rätt. Detta har jag även känt nu efteråt när jag sprungit. Jag testar på lite olika sätt men är osäker på vad det är jag ska tänka på. Det jag minns är att jag ska slappna av i vaden, men hur sjutton slappnar man av i vaden när man springer?

Jag ska fortsätta att testa mig fram, men det kunde vara intressant att göra om en liknande genomgång  om ett tag för att se hur det känns då.

Inga kommentarer: