onsdag 27 november 2013

Livet rullar på

Nu har det gått en massa dagar sedan jag bloggade. Helgen gick snabbt då jag var på kurs från fredag till söndag. Riktigt intressant. Jag har lärt mig nya saker om mig själv. Man kan ju tycka att jag borde känna mig själv efter en sån massa år, men lite nyheter fick jag allt veta.

Efter helgen har dagarna rullat på och varit onödigt fullbokade. Diverse trevligheter med kollegor, scouter och före detta kollega, men det kan bli väl mycket även av trevligheter.

För att hinna pusta lite emellan så har jag smitit tidigt från jobbet ett par dagar. I måndags eftermiddag hade jag en mysstund med bara Martin. Jag köpte bullar på hemvägen. Jag lyckades komma hem först men strax efter kom Martin så vi kunde fika ihop. Mysigt!

Som lillebror lär han sig en massa av storasyskonen. Både syskonen och Mannen älskar ordvitsar. Ibland är dom bra och ibland dåliga så att öronen gråter. Martin har nu mera snappat upp hur det fungerar och kläcker ofta ur sig finurliga ordvitsar. När vi fikande kom det någon ordvits igen. Han sa den, myste och sneglade på mig. Jag tycker inte om ordet kvalitetstid, men fikastunden var i alla fall en höjdpunkt på min dag!

Inga kommentarer: