fredag 22 november 2013

Laddar inför en kurshelg

Nu har jag packat underställ, mössa, vantar, överdragsbyxor osv. Packat för en helg ute. Jag ska iväg på del två av min scoutledarutbildning. Denna gången kommer vi att sova inne och det känns skönt. På dagarna blir det nog mycket tid ute så varma kläder kommer ändå vara bra att ha.

Det ska bli spännande att se hur denna helgen kommer att bli. Förra helgen var väldigt intensiv på många vis. Det var både mycket information, mycket aktiviteter och många nya bekantskaper. Jag var jättetrött efteråt. Denna gången känner jag de i min patrull och ledarna ganska väl så det känns lugnare på den punkten.

Förra gången handlade helgen om ledarstilar, inlärningsstilar och olika personligheter. Denna gången verkar det handla mer om gruppen, gruppdynamik och om anpassat ledarskap, dvs att leda även barn/tonåringar som avviker på ett eller annat vis. Spännande!

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Låter ju superspännande! VAd kul att få göra sånt :)
ps. Din kommentar på mitt förra inlägg var klockrent :) Tänk om en kurs verkligen ville att du skulle ha ett objekt att studera så där :)

susanne lindén sa...

Tack för titten hos mig! Det var också längesedan jag skapade i trolldeg. Riktigt roligt och passar bra när man får "småfolk" i huset. Låter spännande att utbilda sig till scoutledare!
Ha en bra vecka!