tisdag 12 november 2013

Gamla och nya kollegor

Idag åkte jag tvärs genom stan på lunchen för att äta med några före detta kollegor. Mysigt och trevligt att träffas!
I morgon ska jag på after work med ytterligare före detta kollegor som spridits på olika företag. Det kommer flera som jag inte träffat på länge. Ser fram mot det!

Just nu funderar jag lite på det där med att vara kvar bland kända kollegor jämfört med att byta och lära känna nya kollegor. Kollegor som man jobbat med i många, många år kan man inte ersätta hur som helst. Inget ont om de nya kollegorna. Vi lär förstås känna varandra mer och mer.
Eftersom jag (och de andra) blev uppsagd så hade vi ju inget val. Fördelen med att flytta på sig är å andra sidan att jag får ännu fler vänner. Ändå kände jag idag en viss saknad, inte efter gamla jobbet men efter gamla kollegorna.

Inga kommentarer: