onsdag 12 juni 2013

Hur skaffar man större släkt?

Handlar mat, bakar paj, slår in presenter, lägger på duk, marinerar kött, fixar skylt...
Här förbereder vi oss för studentfirande i morgon. Jag har tagit ledigt och ska ha roligt hela dagen!

Vid sådana här tillfällen märks det så tydligt att vår närmaste släkt är så liten. Vi blir så få! Jag önskar mig en stor, stor släkt. Jag vill ha massor med fastrar, mostrar, farbröder, morbröder, syskon och kusiner. Finns det någon loppis där man kan köpa några stycken bättre begagnade? Det låter så mysigt med de som har stor släkt som träffas allihopa i en enda salig röra.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Vi har samma bekymmer här. Dels har vi små släkter både jag och sambon, dels är de utspridda över landet och grannländerna, så det är svårt att få till det.

Trillingnöten sa...

Vi har stor nära släkt, inte så många äldre numer, men många syskon och syskonbarn...Det blir nog när era barn blir äldre och de skaffar familj och ingift familj :) Då ska du få se på grejer :)Här i USA är vi inte så många nära längre och det känns konstigt eftersom jag i Sverige har en många...