lördag 4 maj 2013

Bruce Springsteen

Oj, nu var det länge sedan det blev något skrivet igen. Livet rusar på och jag hinner nätt och jämt med. Idag har det i alla fall varit en lugn dag hemma då jag mest segat runt och njutit av gårdagen...

I går var jag i Stockholm och tittade på Bruce Springsteen. Häftig känsla att se honom igen. Jag såg honom 1988, så det var ju ett tag sedan. Jag tycker det var lite synd att han spelade så många riktigt gamla låtar som jag inte kan. Det var betydligt färre låtar än väntat som jag kände igen. Ändå var det kul att vara där, att uppleva stämningen, att se hans energi och spelglädje. Bruce har alltid långa konserter. I går spelade han i drygt tre timmar utan en enda paus.

Många bra låtar, men denna var underbar igår. Jag hittar inget bra youtube-klipp så det får bli ett halvdant...

Vi stod precis vid mixerbordet så det var också lite intressant att se hur de jobbade. Snygga bilder och mixningar på tv-apparaterna, men det gick också se honom direkt på scenen trots att vi inte stod jättelångt fram.

Idag har jag lyssnat på en del av favoritlåtarna från igår. En favorit är en låt som inte är en typisk Springsteenlåt utan mer som folkmusik, men väldigt medryckande.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Wow! Nu är jag lite avis faktiskt :) Vad himla kul!!