tisdag 7 maj 2013

Motion ger mindre svettningar

Det kom en tidning från landstinget med diverse matnyttiga artiklar om allt möjligt. Jag brukar bläddra igenom den där tidningen och läser någon enstaka artikel. I detta numret fanns en artikel om klimakteriet. Eftersom det trots allt närmar sig för mig så läste jag artikeln som handlade om att motion är bra för att minska besvär som svettningar, värmevallningar, sömnproblem och en del annat.

Det kan säkert stämma, men det blev väldigt kul när jag hittade meningen; "Att röra på sig har en positiv inverkan på humöret och minskar ofta svettningar". Hallå, jag svettas faktiskt väldigt mycket mer när jag motionerar än när jag sitter stilla!
Jag testade idag och tog en joggingrunda. Humöret blev onekligen bättre men jag svettades en massa, så det så!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Hahaha, nä, jag har heller inga mindre svettningar när jag motionerar...fast å andra sidan börjar allt kännas som motion när man är gravid som jag :) En kort promenad till affären t ex...