torsdag 30 maj 2013

Barndomsvän

Dagen innan jag skulle börja första klass (om jag minns rätt) så träffade jag en nyinflyttad tjej som bodde i närheten av mig. Vi skulle börja i samma klass och ingen av oss kände de andra barnen. Så blev det att vi umgicks mycket under de första sex skolåren. Eftersom vi på ett sätt var ganska olika så fick vi olika vänner på högstadiet och gick sedan olika linjer på gymnasiet.

Ända sedan studenten har vi haft lite, lite koll på varandra via våra mammor som umgås lite grann. Några enstaka gånger har vi stött på varandra genom åren. För ett par år sedan blev vi vänner på facebook och har träffats en gång för ett år sedan. Vi bor ungefär fem mil från varandra.

För ett par veckor sedan fick jag veta att hon skulle börja jobba på samma företag som jag. Kul! I går visade det sig att vi sitter i samma hus, på olika våningar. Häftigt att våra vägar skulle mötas så här igen. Företaget är stort och utspritt så hon kunde lika gärna suttit långt bort från mig.

Idag gick vi en lunchpromenad och hann att prata lite mer. Riktigt roligt! Det kommer att bli fler lunchpromenader och mer pratande.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Härligt....:-)

Trillingnöten sa...

Wow! Världen är allt bra liten! Vad roligt när det blir så där :)