fredag 22 mars 2013

Trevlig helg

Fredag och jobbveckan är slut. Så långt var allt bra, men sen blev det knöligare på hemvägen. På hemvägen skulle jag uträtta ett par saker och då strular det till sig.

Först skulle jag tanka. Jag körde in på macken och stoppar in kortet. Den dumma apparaten var hur trög som helst. Först tog det evigheter innan det hände något alls på displayen och sedan stod det "vänta". Ja, vad är det jag gjort hittills? Efter det tyckte apparaten att den inte kunde läsa kortet. Dumma apparat! Efter flera försök så tröttnade jag och körde över till macken på andra sidan gatan. Där gick det inte att betala med kort alls, om man skulle ha etanol, så jag fick gå in och betala. Dessutom var man tvungen att hålla munstycket i just rätt vinkel för annars verkade den tro att tanken var full redan.Slutligen var i alla fall etanolen i bilen och betald.

Nästa uppdrag var att köpa köksgolvet på Byggmax. Jag hade fullt koll på vad jag skulle ha, artikelnummer och antal. Märkligt ställe den där affären. Jag körde in på området och letade efter antingen golvet eller någon att fråga. Till slut hittade jag den enda människan som verkade jobba på stället. Jag frågade och fick instruktioner om var golvet fanns. Körde dit och började packa in. Inte en människa som kunde hjälpa till. Jag lyfte och släpade och lyckades till sist få in golvpaketen i bilen. Puuh, helt slut!

Väl hemma tog jag en lång joggingrunda och det gick betydligt bättre. Dessutom träffade jag på två scoutledarkompisar på slutet och fick springa en liten extra sväng med trevligt sällskap. Just nu sitter jag nöjd i soffan efter att ha klarat av även denna veckan, ätit pizza och ser nu fram emot helgen. Trevlig helg alla vänner!


Inga kommentarer: