söndag 3 mars 2013

Skridskor och symfoniorkester

Tur att jag hade en ganska lugn dag igår eftersom det var desto mer inbokat idag.

På förmiddagen åkte vi skridskor med scouterna. Solen sken och det var skönt ute, men lite blåsigt. Vi åkte runt, runt på skridskoovalen. På ena sidan hade vi motvind och solen i ryggen, på andra sidan hade vi medvind och solen i ansiktet. Synd att det inte gick att bara åka på sidan med sol och medvind.
På eftermiddagen var jag på konsert med Linköpings Symfoniorkester. Biljetterna var en julklapp till mina föräldrar, och så fick ju jag chansen att gå på konsert. Det var bra och lättlyssnad musik som fungerade även för mig som inte kan någonting om sådan musik. Fantastiskt ljud och duktiga musiker. Däremot blir konserter med symfoniorkestrar väldigt långa och denna höll på nästan 2,5 timme. Att sluta vid pausen hade nog kunnat vara lagom.

Som avslutning på dagen har jag nu varit på scoutledarmöte. Trevlig tillställning det också. Jag lyckades låta bli att ta på mig fler uppgifter. Jag behövde inte ens skriva protokoll denna gång.

Det har varit en trevlig och omväxlande dag men nu är det dags att ladda om för en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer: