måndag 18 mars 2013

Liebster Blog Award

Jag har fått en bloggutmärkelse av bloggen "En bok om dagen". Det är en av de bloggar jag följer och som jag har följt länge. Hon skriver en massa bokrecensioner som inspirerar till läsning. Dessutom bloggar hon om livet i allmänhet och visar upp en del stickprojekt. Trevlig läsning helt enkelt!


Nu har jag fått utmärkelsen Liebster Blog Award och det innebär att man ska svara på nio frågor och sedan skicka vidare utmärkelsen. Eftersom jag inte riktigt gillar kedjebrevsgrejer så tänkte jag svara på frågorna, för det kan ju vara lite kul, men inte skicka det vidare.


Vad ville du bli när du var liten?
Jag minns inte att jag hade några särskilda yrkesdrömmar som liten. Som lite äldre ville jag bli teknolog och det blev jag. Möjligen borde jag haft några framtidsplaner som sträckte sig till efter studietiden, men det har ju löst sig ändå. 
 
Vad är du idag?
Jag är ingenjör och mamma och hustru och scoutledare. Det är en härlig blandning!
 
Vart vill du helst resa?
Eftersom jag har en efterlängtad resa till Tokyo inbokad så är det ju till Tokyo jag vill resa till just nu. Sedan vill jag fortsätta att utforska Sverige. Det finns så mycket att se här hemma i Sverige utan att resa långt bort. 
 
Var ser du dig själv om fem år?
Om fem år har troligen, eller ska jag säga förhoppningsvis, två av barnen flyttat hemifrån. Jag kommer fortfarande jobba, men vill tillbringa ännu mer fritid ute i naturen med kajak, ryggsäck, tält, skidor eller på annat sätt. 
 
Rött eller vitt?
Beror ju på vad det är för något som ska ha färgen. Rött blod gillar jag inte, då är vit snö bättre. Röda jackor gillar jag bättre än vita. Däremot är både rödvin och mjölk gott, men jag dricker oftare mjölk (och vatten och te).
 
Sommar eller vinter?
Sommaren är ju härlig, men jag gillar också vintern om det är en fin vinter och inte bara en massa blask. Å andra sidan tycker jag om våren och hösten också. Jag försöker att utnyttja den årstid som det råkar vara i stället för att gå och längta efter nästa. 
 
Skog eller hav?
Skog! Den frågan var lätt. Mitt bästa SPA stavas skog.
 
Vad gör dig ledsen?
Orättvisor!
 
Vad är det bästa du vet?
Det bästa jag vet är en utflykt med hela familjen. De tillfällena börjar bli ovanliga nu när barnen är stora och har annat för sig än att följa med mamma och pappa, därför njuter jag desto mer när tillfället ges. 
Något nästan lika bra är de där tillfällena när hela familjen sitter kvar vid matbordet en lång stund efter att vi ätit upp, och pratar och skrattar ihop. 

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vad kul att läsa lite mer om dig också! När bär det av till Tokyo nu?

Camilla sa...

Det blir ju att man skriver om lite andra saker än i vanliga fall när man svarar på sånna där frågor.

Vid påsk bär det av till Tokyo. Det blir hela påsklovet plus ett par dagar till. Planerandet pågår för fullt :)

Maud/En bok om dagen sa...

Så himla spännande med Tokyo! Jag förstår att du längtar! :-)