torsdag 18 november 2010

Thaimat från Santa Maria

Jag är Buzzador. Det innebär att jag får olika varuprover som jag får prova och bjuda vänner på. Som motprestation lämnar jag en rapport på vad jag tycker om varorna.
Denna gången är det dags att testa Santa Marias kryddpåsar. Jag fick Thaivarianten.
Härom dagen kom en låda med tio kryddpåsar, två paket nudlar och ett paket kokosmjölk. I kväll blev det alltså nudlar och thaigryta. Receptet på påsen innehöll bara kyckling eller kött och cocosmjölk och kryddor. Det verkar fånigt så vi slängde i en massa grönsaker.

Vi wokade ihop lök, morötter, zuchini, paprika och champinioner tillsammans med kryddpåsen. Sedan råkade vi ha fläskfile kvar från en annan dag så den slängde vi i. Sist tillsattes kokosmjölken.
Det var riktigt smakrika kryddor. Grytan blev ganska stark men smakade gott.
Kryddpåsen fungerade alltså bra. Smaken påminner om kokosmjölkswoken jag brukar göra när jag i stället har i röd currypasta. Gryta med röd currypasta är nog till och med snäppet godare.



1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vad spännande att få testa sånt där! Lite spänning i vardagen :) Och kul att få se en bild så där på dig :) (Du har säkert haft andra nån gång, men de måste jag missat!)