onsdag 17 november 2010

En lugn eftermiddag

Onsdag eftermiddag är ju min lediga eftermiddag. Jag brukar sluta tidigt. De senaste veckorna har det varit lite si och så med det. I alla fall har det inte blivit så tidigt som jag skulle vilja. Det har varit för mycket att göra på jobbet så jag har fastnat en stund till.

Idag hade jag precis avslutat en sak när klockan hade passerat halv två. Då beslöt jag att det fick räcka. Jag cyklade hem för att ha en eftermiddag utan att göra någonting, för jag behövde det.

Jag började med att hämta Martin i skolan och prata en stund med fröken. Sedan gick vi hem och fikade och gjorde lite läxor. Mitt i det kom Henrik hem så då pratade jag med honom. Jag läste gårdagens och dagens post som bland annat innehöll tidningar från ICA och Coop.
Plockade undan lite i köket. Sedan gick jag iväg och lämnade några saker till en familj några hus bort. Hann också med att sticka några varv och prata med Cissi innan det var dags att fixa kvällsmat. Sedan vidare till scouterna.

Å ena sidan så tog jag det faktiskt lugnt, men å andra sidan så blev det ju en del saker gjorda i alla fall. Hur som helst så är dessa eftermiddagar guld värda, just för att de inte är fullspikade.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Ibland behöver man bara skrota med lite småsaker som måste bli gjord i alla fall...Fast lugnt och sansat :) Det lät som en skön eftermiddag hemma!