torsdag 30 september 2010

En vanlig vardag

Idag när jag kom hem från jobbet gick jag direkt ut till köket för att påbörja dagens mat. Jag satte på en köttgryta att koka en timme och råris som ska koka 45 min. Sedan gick jag och satte mig i soffan och läste dagens post.

Efter en liten stund började väl Martin bli hungrig så han tyckte att jag skulle gå ut i köket och laga mat. "Jag lagar mat", sa jag fortfarande hängande i soffan. Han tittade mycket oförstående på mig. Smidigt med sån mat!

Ungefär samtidigt tyckte jag att det var dags att ta reda på var Cissi höll hus idag. Man vet ju aldrig om hon är på stan, hemma hos någon kompis eller var hon är. Jag skickade ett SMS och undrade var hon var idag och att vi äter om en stund. Jag fick strax svar.

"Jag e vilse... Jag ser en säng, en garderob och fluffiga benvärmare... Jag ska försöka va hemma i tid ;-)"

Ajdå, idag var hon visst inte ute och drällde. Hon var i sitt rum. Det borde jag kanske kollat först.

Inga kommentarer: