lördag 18 september 2010

Från kultur till kultur

Igår när jag kom hem från jobbet ville Cissi genast ha hjälp. Eftersom hon skulle på spelkonvent hela helgen så ville hon gärna ha på sig sina nya benvämare. De nya benvärmarna bestod då av en bit tyg!
Vi hjälptes åt att snabbt sy ihop benvärmarna. Hon provade och blev så nöjd. Kul att hon vågar klä sig precis som hon vill. Hon inspireras av den japanska ungdomskulturen men gör det till sitt eget.

Jag tror knappast någon över 25 skulle vilja ta på sig dessa gröna, lurviga benvärmare, men det är kul att få ta del av den kulturen. Kvällen fortsatte sedan till en mer högstämd finkultur där knappast någon deltar som är under 65. Jo det fanns, men jag sänkte medelåldern. Jag var ock lyssnade på Norrköpings symfoniorkester.
Det var riktigt avkopplande och trevligt att avsluta veckan med att bara sitta och lyssna på alla dessa musiker. Det spelades tre stycken. Först Also sprach Zarathustra av Strauss. Den var omväxlande och rolig att lyssna på. Och början lät precis så som alla vet att det ska börja.
Sedan var det kvällens solist som spelade piano. Det var han naturligtvis duktig på men stycket var ganska tråkigt och pianot kom inte riktigt till sin rätt som jag väntat mig.
konserten avslutades med Ravel. Ett fartfyllt, ganska kort stycke.

Riktigt trevligt att komma iväg på sånt här ibland. Nu är det lördag och det ska bli en tur på stan ihop med mamma. Det var länge sedan sist.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vilka underbara benvärmare! Inget jag skulle ha själv, men säkerligen många andra :)Kil att hon vågar ha sin egen stil.