tisdag 14 september 2010

Gräsklippare och sommarpratare

Eftermiddagen och tidiga kvällen bjöd på fint höstväder idag. Efter kvällsmaten sprätte det i benen och jag ville ut. Först tänkte jag att det får bli en löprunda, trots att jag känner mig lite seg efter söndagens löprunda och gårdagens extra cykelrunda. Sedan insåg jag att gräset behövde klippas. Att klippa gräset är också motion. Så fick det bli!

En timmes gräsklippning var lagom för att lyssna på en sommarpratare. Nu är nästan hela gräsmattan klippt. Det var lite spännande precis på slutet då det började bli mörkt. Vi får väl se hur det ser ut i morgon.

Resten av kvällen har jag ägnat åt Martins läsläxa, Cissis SO-prov och Henriks mattetal. Nu är jag fullärd för idag.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Perfekt att lyssna på nåt sånt när man gör nåt så tråkigt som gräsklipperi :)