lördag 4 september 2010

En lördag hemma

Denna helgen hade jag inget planerat. Jätteskönt som omväxling!

Men det fanns gott om alternativ på vad jag funderade på att hitta på. Det pågår östgötadagarna då en massa små mysiga ställen på landet har öppet med lite extra jippo, hade en del saker jag kunde uträtta på stan eller kunde ha åkt ut i skogen och letat svamp.

Nej, det blev inget av det gjort idag. Det blev lite småplock här hemma plus en stor röjning och storstädning av tvättstugan, avkoppling i solen ett tag och sedan en löparrunda. Det gick kanonbra att springa (efter mina mått), så nu är det riktigt kul igen.

Det var riktigt skönt i solen idag. Jag satte på mig mp3-spelaren och lyssnade på ytterligare två sommarpratare. Till den första sommarprataren planterade jag om en massa krukväxter. Hoppas att dom inte blev allt för chockade. Jag satt mitt på gräsmattan i solen och planterade. Till den andra sommarprataren tog jag fram broderiet och satt i en fåtölj på altanen. Bäst att passa på när det nu kom lite mer sommarvärme.

Inga kommentarer: