fredag 1 maj 2009

En dag med lite av varje

Idag har jag verkligen fått lite av varje; motion, god mat, sol, trädgårdsarbete, bok och spelstund.

På förmiddagen blev det först en morgonpromenad och sedan en cykeltur till Gamla Linköping. I Gamla Linköping tog jag en geocache och lyssnade på Linköpings Symphonic Band som hade utomhuskonsert.

På eftermiddagen planterade jag isär grönkålsplantorna. Det blev fler än jag har orkat räkna. Samtidigt som jag pillade med dom små plantorna lyssnade jag på ljudbok. Det är en trevlig kombination. Problemet är bara att jag stör mig på min mp3-spelare som är lite knepig att använda. Dessutom trillar lurarna ur öronen hela tiden. Jag måste fundera på att skaffa mig en ny.

Dagen avslutades med att vi spelade RitaGissa, hela familjen. Det är ett utmärkt familjespel. Vi fick hoppa över en del ord som Martin inte kunde. Å andra sidan var det han som gissade rätt några gånger när jag ritade svåra ord.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: