söndag 15 februari 2009

Vinterträdgård

Det är kul att äta sin hemodlade mat. Ännu häftigare är det att kunna göra det mitt i vintern.
För några dagar sedan var jag ute i trädgården och skördade grönkål. Det blev grönkålssallad som tillbehör i två dagar. Grönkål ska jag absolut odla denna sommaren också för det är så häftigt att kunna skörda under hela hösten och långt in på vintern.

I går gjorde jag äppelpaj på dom sista Ingrid Marie-äpplena som jag har förvarat i matkällaren. Dom var inte i skick att äta råa, men till äppelpajen blev det bra. Då kan man ju skala och skära bort det fula.

Nu har jag inte mer från förra säsongen i trädgården som går att äta, förutom lite rabarber och bär i frysen. Nu är det bara att vänta tills rabarbern går att skörda i juni innan vi kan äta från trädgården igen.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: