fredag 13 februari 2009

Sportlov

Fredag kväll och sportlov. Jag ska inte jobba förrän på torsdag. Än så länge har jag ingenting planerat för de lediga dagarna. Vi började idag med att åka till simhallen, sedan får vi se vad det blir av dom andra lediga dagarna.

I morse frågade jag Martin lite vad han ville göra på sportlovet.
- Vi kanske kan åka slalom nägon dag, föreslog jag.
- Neej jag vill inte åka slalom.
Jag blev väldigt häpen eftersom han pratat om skidåkning tidigare i vinter.
- Men jag vill åka till Sälen, sa Martin
Nu fattade jag ingenting. Efter lite pratande så fattade jag att han gärna ville åka skidor utför, men inte slalom. Snacka om språksvårigheter och då trodde jag ändå att vi pratade samma språk...
Nästa fråga är ju om jag törs släppa ut honom i backen om han inte vill svänga!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: