fredag 27 februari 2009

Grattis till mig!

Jag har fått ett trevligt mail:

Jag har glädjen att meddela att du är en av dem som har vunnit pris på Fenomenmagasinets tipspromenad under sportlovsveckan. Av 12 rätt hade du 11 rätt. Som pris får du en inträdesbiljett för 4 personer till Fenomenmagasinet.

Jättekul att vinna något för en gångs skull. Det får alltså bli ett besök till på fenomenmagasinet ganska snart. Där finns det alltid mer att upptäckadär, så det blir bra.

Utslagsfrågan var gula ärtor i en glasburk. Jag gjorde en uppskattning genom att fundera ut hur många som fick plats på botten och multiplicera detta med antal lager på höjden. Jag svarade något i stil med 1200. Henrik och Cissi gjorde liknande beräkningar, men kom fram till betydligt färre ärtor. Det var tydligen 980 ärtor i burken så medelvärdet av våra beräkningar hade blivit riktigt bra.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: