tisdag 17 februari 2009

Fenomenmagasinet

Nu närmar sig mitt sportlov ett slut. Jag har haft några härliga lediga dagar. Egentligen hade jag tänkt att vara ledig ytterligare en dag, men nu drog två av barnen till mormor och morfar så då jobbar jag mina timmar i morgon. Den semesterdagen kan jag ha större glädje av en annan gång.

Dagen idag började jag med att krypa ner i sängen med en bok efter att ha skickat iväg Mannen till jobbet. Sedan satte jag fart med att dammsuga, rensa avloppet och lite annat städande. Barnen fick laga lunch medan jag gick och handlade. Efter lunch åkte vi till Fenomenmagasinet.

Fenomenmagasinet är ett riktigt bra ställe för både små och stora barn. Man kan förundras lite över att det mest är små barn där, men jag tror egentligen att min 12-åring och 15-åring fick ut minst lika mycket av besöket. Så idag har vi lärt oss en massa om energier, krafter, batterier, speglar, magneter och en massa annat. Martin roades mest av modellen över slussarna, speglarna och att få ratta ett Saab 240-flygplan.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: