söndag 8 februari 2009

Mjölk

Nu vid frukosten började vi diskutera datumen som står på mjölken. Det heter ju "Bäst före"-datum. Avsiktenär ju att mjölken ska vara slut senast strax efter det datumet. Jag tänker liksom tvärt om. Att mjölken ska öppnas senast strax efter "Bäst före"-datumet. För är mjölken öppnad så är den ju slut.


Det är sällan som mjölkpaketet öppnas en dag och inte tar slut förrän nästa dag, så det undantaget behöver jag ju inte ta hänsyn till när jag tittar på datumen.


Just nu har vi en liter Östgöta mjölk (Borde det inte heta Östgötamjölk?) i kylskåpet. Det är sju gårdar som gått samman och bildat Östgöta mjölk. Det ska bli spännande att smaka om det märks någon skillnad.


Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Junebacken sa...

Trevlig blogg! Jag måste bara få säga att jag smakade klövermjölken häromdagen (dricker vanligtvis Gefleortens) och det var ingen trevlig upplevelse. Det såg ut som mjölk men smakade som vatten, fast värre.