tisdag 10 februari 2009

Vantar

Nu har Martin lyckats slarva bort tre stycken vantar på två dagar. Vart tar alla vantar vägen i skolan? Är det någon anna som tar hem dom? Isolerar skolan med dom?

I morgon blir det till att leta i kapprummet. I korgarna med kvarglömda saker hittar man allt möjligt. Jag kan förstå att vantar och strumpor blir kvar, men varför saknar ingen termobyxor och jackor? För många år sedan när Cissi var i Martins ålder och slarvade bort saker, så var jag hos vaktmästaren och frågade efter något plagg som jag inte hittat i kapprummet. Jag fick då följa med vaktmästaren till ett förvaringsrum där det stod mååånga sånna där gröna soptunnor fulla med kläder. "Varsågod och leta!" Helt otroligt hur mycket kvarglömda kläder det blir på en skola.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Cicki sa...

Vantar, sockor och mössor är väl en sak men riktiga kläder. Har folk så gott ställt att de bara kan köpa nytt när barnen slarvat bort?

malve sa...

Jag har också reagerat på det. När jag rotade i kvarglömt-säckarna fanns det t.o.m. märkesjackor där. Vem glömmer bort en fleece från PO.P ?

På vår skola gör de nu så att de två gånger om året hänger upp kläderna i ett par veckor, och det som sedan är kvar skänks till röda korset.