måndag 1 december 2008

Julkalender och julklappar

Nu närmar sig julen med stormsteg. I kväll tittade jag på första avsnittet av SVT:s julkalender. Den verkade väldigt konstig. Jag fick ingen julkänsla av de färgglada figurerna och handlingen verkade också märklig. Nåja, jag ska inte dömma den för hårt efter bara ett avsnitt. Den ska få några dagar till på sig.
Nu är också årets första julklappar färdiga. Några fler är inköpta men inte inslagna. Dessa två första måste vara färdiga nu för dom ska transporteras 25 mil söder ut till min mormor som inte orkar komma hit i jul. Hon mår bäst av att vara där hon är för hennes värld kan vara tillräckligt rörig ändå. Det är inte lätt att hitta på något bra till en 95-åring som inte gör så mycket längre. Det fick bli ett par söta tomtar att titta och känna på och en handkräm som luktar gott.

I morgon är det dags för årets första lutfisk. Så där mitt i veckan! Det roliga är att det är Martin som vill ha lutfisk och då var jag ju inte sen att nappa på den iden. Det får bli något annat ihopplock till Mannen som fortfarande inte lärt sig att äta lutfisk.


Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: