torsdag 11 december 2008

Förkyld Martin

Idag är jag hemma med Martin som är förkyld. Han är inte jättedålig men hostar och har ont i halsen. Det började med att vi fick väcka honom på morgonen och det hör absolut inte till vanligheterna. Redan då börjar man ju undra. Sedan när det var dags att ta på ytterkläderna frågade han om han var tvungen att gå till skolan för han hade ont i halsen. Det brukar han inte undra, utan han gillar i vanliga fall att gå till skolan. Eftersom jag själv känt mig ganska sliten dom sista två veckorna så var jag inte så väldigt svårövertalad. Vi behövde nog en paus båda två.

Ofta kommer ju sjuka barn i vägen för annat som man planerat, men ibland kan det vara väldigt skönt att få en paus i vardagen. Det behöver vi alla ibland, men jag drar mig ju för att sjukskriva mig själv bara för att jag behöver vara hemma och slappa en dag. Den här gången ska jag njuta av min oplanerade lediga dag.

Nu ska vi gå och lägga oss och slappa en stund. Om jag är piggare i eftermiddag så kan jag fundera på lite julförberedelser då.

1 kommentar:

Hilda sa...

Hej Camilla, Kul att du tittade förbi min blogg. Jag är den där, ja inte ledare, men förskolläraren som glatt säger att alla är välkomna på lucia, fast inte sju på morgonen då :))