fredag 19 december 2008

Andningspaus och julförberedelser

Idag har jag varit ledig och haft en mysig dag hemma. Jag tyckte att jag behövde en andningspaus innan helgerna kommer så jag plockade ut lite komptid som jag sparat ihop under hösten. Nu ska jag jobba mellandagarna, men det känns helt ok.

På förmiddagen var jag på Martins skolavslutning i kyrkan. Det var vackert och fint som vanligt. En av lärarna sätter upp ett julspel med kör och en massa barn som aktörer och diktläsare. De som kan spela ett instrument får vara med och spela en vers här eller där. Trevligt att så många barn får vara med och göra det dom kan. Rektorn ska ju varje år säga något trevligt. I år hade hon gjort det enda rätta. Hon skippade det konstlade talet och tackade bara för det fina julspelet och önskade alla god jul. För det korta talet fick hon rejäla applåder :-)

Under eftermiddagen har jag slagit in en del julklappar, sågat till mannens julklapp (Gissa vad det ska bli!) och tagit fram en del av tomtarna. Cissi och Martin torrtovade fina hjärtan.
Till kvällsmaten fick vi besök. Till dess hade jag tänkt att vi skulle ha klätt granen. Så blev det inte. Granen hann in men den stod naken. Nu efteråt har vi klätt granen i alla fall. Det var en ovanligt fin gran i år. Det spelar i och för sig ingen större roll hur den ser ut innan, för när barnen har klätt granen så syns den inte i alla fall.

Inga kommentarer: