torsdag 13 november 2008

Vardagsliv med barnen

Det är tur att jag har barnen som piggar upp vardagen.

I eftermiddags när jag satt på jobbet så ringde Cissi. Hon var bara tvungen att berätta om sin roliga vikarie. Det är en vikarie som skolan använder sig av gång på gång så barnen känner henne väl numera. Därför har dom så roligt åt att hon varje lektion börjar med att presentera sig och att skriva upp sitt namn på tavlan så att dom inte ska glömma bort det. Idag lyckades hon visst skriva lite på den vita duken där overheadbilder ska visas. Inte så bra! Hur som helst så kan man inte annat än att bli glad när Cissi ringer och sprudlar av energi och berättar detta.

I kväll har jag dessutom fått lära mig "allt" om reformationen genom att förhöra Henrik på religionsläxan två gånger. Tillsammans har vi båda blivit riktigt duktiga på reformationen och dessutom är det mysigt att få förhöra honom. Det blir ju en stund för bara oss två.

Martin har jag inte sett mycket av idag men han brukar ju förgylla dom flesta dagarna. Cissi beskrev honom härom dagen som speciell. "Det tycker alla", enligt henne. Jag tycker naturligtvis att han är speciell och härlig, men jag är väl partisk! En stund i går morse var han förståss rätt billig. Då var han sur från det att jag sa att det var dags att äta frukost tills han gick till skolan. Stackars kompisen som kom och hämtade honom för att gå till skolan fick höra av Martin att han inte ville gå med någon. Den snälla kompisen erbjöd sig då att gå en bit bakom. Så gick dom iväg; Martin först och kompisen ett par meter bakom. Jag misstänker att det ordnade upp sig när jag försvunnit, men ibland blir man inte klok på dom små liven.

Inga kommentarer: