onsdag 19 november 2008

High School Musical

Musikalfilmen High School Musical 3 hade premiär tidigare i höstas. Det kan man inte ha missat om man bor i vårt hus. Cissi förberedde sig genom att titta igenom 1:an och 2:an. Hon längtade till premiären långt i förväg. Hon och ett antal kompisar var sedan och tittade på premiären.

Efter att ha set tfilmen har hon tittat på snuttar på youtube och lyssnat på musiken. I julklapp önskar hon sig DVD-filmen.

I går hittade Cissi en tävling där man kan vinna biljetter till musikalen som går upp på Göta Lejon i Januari. Det fanns bara en liten hake. Man behöver vara över 18 år för att få vara med och tävla. Det går ju naturligtvis att fixa genom att anmäla mig i stället, men riktigt så enkelt är det inte. För om man vinner så kommer man till en final där man ska svara på frågor om High School Musical. Alltså finns det en mikroskopisk risk/chans att jag kommer till final. Hur tror ni det kommer att gå? Jag är urkass på namn över huvud taget och ännu sämre på skådisars namn och den här filmen har jag inte ens sett. Jag kommer ju inte ens ihåg handlingen i filmer som jag sett.

Just nu håller Cissi på att förbereda mig. Hon frågar med jämna mellanrum om vad huvudrollfigurerna heter och om vilka som spelar rollerna. Nu efter två dagar har jag snart lärt mig dom fyra namnen. Intresset från min sida att plugga in det här är inte så stor, men jag har en entusiastisk lärare.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: