fredag 7 december 2007

Vad kan man ha USB-minnen till?

I går hade vi enkel, trevlig avslutning för scouterna. Traditionsenligt visade vi lite bilder från årets händelser. Det är ju kul att se och skratta åt kompisarna på bild och det finns ju bord att krypa under när man själv kommer upp på bild. Det är ju så smidigt numera att sammanföra bilderna när varje ledare kommer med sitt eget USB-minne. Himla smidigt!



Hur vore det om vi människor skulle ta och installera USB-kontakter. Sedan kan vi ha ett arbetsminne och ett fritidsminne. När jag kommer till jobbet kopplar jag in arbetsminnet och koncentrerar mig på det som ska göras eftersom jag just då inte kommer ihåg att jag måste hinna handla, tvätta, laga mat och skjutsa barn. Sedan när det är dags att gå hem så kopplar jag in fritidsminnet (hemmaminnet är nog ett bättre namn). Då slipper jag fundera på det jag inte hunnit med under dagen och det där ärendet som jag inte vet hur det ska lösas.

Det bästa är när det är läggdags. Då tar jag bort minnet helt och får en god nattsömn utan att behöva grubbla på varken jobbproblemen eller hemmalogistiken. Summan av de problemen kan ju bli ganska stor under natten.

Jag inser att det finns problem med detta när jag vaknar mitt i natten och inte minns var eller vem jag är, men sånna trivialiteter kanske kan lagras i den vanliga hjärnan så att det alltid finns till hands. USB-minnen skulle förhindra många fall av sömnlöshet och utbrändhet. Bara att implementera alltså, men det överlåter jag åt någon annan. Se där nu skapade jag arbetstillfällen också! Finansiering får någon annan fixa, nu har jag gjort mitt.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag kan tänka mig att köpa! :-)