torsdag 27 december 2007

Nästan vardag igen

Efter tre juldagar med mycket mat och stillasittande så var det dags att jobba idag. Ännu mera stillasittande men inte lika mycket mat. Det är lite mysigt att jobba när det är så få på kontoret. Man vet aldrig om det blir lugna arbetsdagar eller inte sånna här mellandagar när man jobbar med support. Å ena sidan är många kunder också på semester, å andra sidan får man ta även problem som inte är riktigt inom mitt område. Dessutom är det ofta brådskande ärenden så här inför årsboksluten hos kunderna. Då upptäcker dom gamla saker som inte fungerat på länge men som plötsligt blir panikbrottom att lösa.

Två av barnen är hos mormor och morfar till i morgon så det har varit en lugn kväll. Jag har lärt mig att jag inte kommer bli gitarrist när jag blir stor. 13-åringen (14 om en vecka) fick Wii-spelet Guitar hero i julklapp. Han tycker det är väldigt underhållande att se mig spela. Jag får inte ihop det alls. Det går bara inte hålla reda på tre knappar med vänsterhanden och en knapp med högerhanden.

1 kommentar:

Hans Persson sa...

40-åringen tycker också att det där är lite skoj. Fast han är lite mer koordinerad i fingrarna än 38-åringen, verkar det som. ;-)