fredag 5 augusti 2016

En lyckad shoppingrunda

Efter att inte ha varit på stan på evigheter så var jag sugen på någon timmes shopping idag. Jag fick med mig Mannen som hade några ärenden också. Vi började med att fika. Det är viktigt att fylla på energin ordentligt innan man kör igång. Jag hade tre saker jag skulle titta efter; tunna byxor, löparskor och vandringsskor för att gå i skogen med.

Jag började på H&M och hittade direkt ett par sånna byxor jag ville ha. De satt bra och kostade bara 99:-. Bingo! En topp fick följa med också, men jag höll mig ganska bra till shoppinglistan.

Sedan blev det löplabbet för att kolla gympaskor. Egentligen hade de inte några sånna löparskor som jag ville ha. Det är tydligen ute med tunna, platta skor igen. Jag tittade på några skor som skulle kunna funka som vandringsskor. Killen försvann ut på lagret för att hämta vandringsskorna att prova. Han kom tillbaka med både dom och ett par löparskor av den typen jag ville ha, som han hittat på lagret.
Vandringsskorna var inte sköna men löparskorna var det. Jag kollade priset på lådan; 1200:-. Hmm, kanske ska fundera på saken. "Det är halva priset", sa killen. Jag provade lite till och de var väldigt sköna så jag bestämde mig för att slå till. När han slår in i kassan så visar det sig att han sagt fel pris. De var sänkta ännu mer och kostade 360:-. Bingo igen!
På Stadium hittade jag ett par trailrunning-skor som kommer att bli bra att gå i skogen och geocacha med. De har rejäl sula, men är lätta och smidiga. Dessa var inte lika billiga, men nu hade jag ju fyndat så mycket så det fick gå ändå. Jag hittade ju ändå det jag sökte och det är inte illa det.

Ibland blir det bara för bra för att vara sant. Nu behöver jag inte åka till stan på länge igen. Nu är jag sugen på att ut och springa och vandra i stället, men vi börjar med paddling i morgon.

Inga kommentarer: