onsdag 30 december 2015

Hur man tömmer ett sybord

I sovrummet har jag ett litet skrivbord med symaskinen på. Där samlas allt som jag ska laga, sy och en del annat. Inför jul ville jag röja av bordet men hade inte lust att börja uppifrån och gå igenom allt. Jag tog i stället en IKEA-kasse och la ner allt i den. Nu håller jag på att beta av det jag lade ner i kassen. Det är en salig blandning med sånt som ska lagas, det som ska sorteras in någonstans, något tyg jag köpt och annat.

Nu efter jul har jag börjat beta av sakerna i kassen. Än så länge har jag sytt färdigt ett nattlinne, lagat fållen på en duk och lagat tre par stickade vantar. Det känns mycket bättre att kunna sätta sig och sy något vid ett tomt bord. Nu känns det som att jag har städat, även om jag egentligen har fuskat. IKEA-kassen står i klädkammaren så den behöver jag ju inte se hela tiden. Ska bara se till att den inte blir stående där för länge, vilket naturligtvis är risken.

Inga kommentarer: