söndag 20 december 2015

Julstressen kom till slut

Jag visste att den skulle komma, julstressen alltså. I år har allt känts så lugnt. De flesta klappar är inköpta, lite julpynt är framme, köttbullar klara osv. Problemet är att jag jobbar ända in i kaklet, ända till den 23:e, så i dag är sista hellediga dagen innan julafton. Då vaknar jag naturligtvis alldeles för tidigt med en massa saker som ska göras och som virvlar runt i huvudet. Det är både julförberedelser och annat.

Igår var det en lång ledig dag, men den ända julförberedelsen som blev gjord var att jag bakade lussekatter. Resten av dagen gick till en liten träningsrunda, familjespel och glöggmöte (Att kalla det julfest är att förfalla, tyckte några av grundarna till det ursprungliga glöggmötet som nu vuxit sig större och skulle kunna kallas julfest). Det var en bra dag, men det blev mer än jag tänkt mig som blev kvar till idag.

Nu är en del datorpyssel gjort, räkningar och ett par mail. Dags att äta frukost och sedan tar jag tag i paketinslagning, julkort, röja undan saker, handla mat, sätter in granen och kanske städa lite också.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vad trist att jobba ända in! Känns som alla borde få en ledig dag före under en sån här vecka :) Att man fick välja den 21, 22, 23 december att ta öedigt för att julfixa! Hoppas det löser sig och att det inte blir alldeles för stressigt!