måndag 28 december 2015

Jullovslyx

Jullov, jullov, verkligen skönt och behövligt! Mycket tid hemma för att spela familjespel, umgås, läsa och plocka. Jag håller dessutom på att försöka komma igång med att springa igen. Jag har blivit inspirerad av en vän som i över 1,5 år har sprungit varje dag. Helt otroligt, men han har sprungit minst 2,5 km varje dag. Förut har jag tänkt att om jag ändå byter om så måste jag ju ta en ordentlig runda. Nu har jag ändrat det till; hellre ofta än långt. Jag kommer inte att springa varje dag, men får jag till tre träningspass i veckan så är jag väldigt nöjd. Ett löppass kan naturligtvis bytas mot step, gympa eller något annat gruppass. Jag har inte kommit upp i mer än två pass per vecka än efter min nystart, men det är ändå en bra start.

Idag hade jag en sån där morgon som jag älskar. Jag gick upp vid 8-tiden och åt frukost, sedan ner i sängen igen. Det är så fantastiskt att få krypa ner i sängen igen efter frukost. Jag låg och läste en stund. När solen tittade fram gick jag upp och på med träningskläderna. Ut på en joggingtur i snön. Kul att springa i snö som omväxling för det var varken pulsigt eller halt. Strax efter 11 satt jag nyduschad och nöjd med förmiddagste och en stor del av dagen kvar. Det är lyx som jag inte får till en arbetsdag.

Inga kommentarer: