onsdag 3 juni 2015

Förvirrande inbjudan

Jag har två saker (och en hel del annat) inbokade i slutet på juni. Jag har inte riktigt lyckats reda ut om de krockar eller inte. Det ena är en inbjudan på jobbet och det andra hemma så jag har inte riktigt tittat på dom samtidigt. Jag har skjutit på det för att det är långt kvar men ändå har det poppat upp i huvudet ibland. Ibland som en krock och ibland som att det är olika dagar.

Idag förstod jag varför jag varit så förvirrad. Den ena saken är onsdagen 24 juni och den andra saken är (enligt rubriken på mailet) onsdagen 26 juni. Inte så konstigt att min hjärna inte har fått ihop det. Tydligen är det dagen som är rätt och datumet som är fel. Det vill säga båda sakerna är på onsdagen, som är den 24 juni. Det blir till att välja!

Inga kommentarer: