torsdag 18 juni 2015

Blomsteräng

Jag hade tänkt att skriva ett inlägg om förra helgen men nu är det ju redan helg igen. Hur går det till?

Förra helgen var det fint väder (och nu vräker regnet ner) och jag hade en skön helg i trädgården. Jag planterade ut mina squashplantor och klippte ett äppelträd. Just det äppelträdet skuggar trädgårdslandet under delar av dagen. Trädet blev inte klippt i våras så nu hade det ett tätt lövverk ovanför trädkronan, på de långa skotten. Jag gav mig upp och klippte. Det blev en hel del grenar och jag blev väldigt nöjd.
 Sedan kan man titta på den delen av trädgårdslandet som inte är rensad. Den kommer inte att användas i år och är täckt med "ogräs". Varför kalla det ogräs när det är vackra blommor.
Ett trädgårdsland med prästkragar och lupiner och en del annat. Det blommar fint!

Det var förra helgen med sol. Nu är det midsommarhelg och regnet öser ner, precis som det ska vara (eller i alla fall som det brukar vara).

Inga kommentarer: