söndag 10 augusti 2014

Omöjligt löparprojekt

Nu när jag drog igång träningen efter att nästan haft uppehåll under sommaren så passade jag på att dra med äldsta sonen. Två gånger har jag lyckats få med Henrik på en joggingrunda. Första gången var det väldigt varmt och första gången på länge för mig och första gången på väääldigt länge för Henrik så då gick det ganska sakta.
Andra gången gick det fortare. Fortfarande inte långt och inte fort, men en klar ökning från första rundan (Nästan 2,5 minuter snabbare på fyra kilometer). Om han ska öka i den här takten så kommer jag väldigt snart att inte hänga med. Å andra sidan så ska han ju vara snabbare än mig så det är väl inte mer än rätt. Tanten på 45 år ska inte hänga med grabben på 20 år!

Än så länge klarar jag mig på att jag är mer vältränad och mer van att springa. Lägger vi på några kilometer så kommer jag fortfarande att orka springa, men han kommer att krokna. Drar vi å andra sidan av några kilometer så skulle han springa ifrån mig utan vidare. Skit samma vem som är snabbast, det är i alla fall kul att få med Henrik ut och springa. Hoppas att han kan få det till en vana.

Inga kommentarer: