onsdag 12 februari 2014

Otålighet och tålamod

Häromdagen hörde jag ett så bra uttryck, att "otålighet och tålamod är en fin kombination".

Det där ligger det så mycket i. Just nu passar det in både på mitt arbete på jobbet och på arbetet jag gör inom scoutkåren. Jag vill åstadkomma en massa och vill verkligen komma fram till vissa saker (otålig alltså), samtidigt innebär det att jag måste jobba tålmodigt och beta av en liten bit i taget. Det är så mycket som är oklart att jag måste ha en massa tålamod för att komma framåt.
Det är så häftigt när uttryck dyker upp och sätter ord på det jag känner men inte kan uttrycka. Det har hänt vid ett flertal tillfällen på sista tiden. Problemet kan vara att sedan förmedla det vidare. För mig ger uttrycket en solklar förklaring på hur jag känner, men för någon annan kanske det inte säger något alls.

Detta blev ett väldigt filosofiskt inlägg. Hoppas att ni hängde med!

Inga kommentarer: