fredag 13 december 2013

Lucia

Idag är det lucia. Det är en stressig dag för många med flera barn, när man ska hinna med att se luciatåg både på dagis och i skolan. Vi har passerat de där åren. Inget av våra barn var med i något luciafirande och det känns lite vemodigt men mest skönt. Som någon sa så får vi nu vänta på barnbarnens luciafirande. Jag hoppas att det dröjer några år till men sedan ska jag med glädje gå och titta på barnbarnen.

Idag hade jag chansen att se luciatåg på jobbet antingen halv sju eller halv åtta. Ingen av de tidiga tiderna lockade mig så jag skippade helt enkelt lucia i år.

Jag firade i stället lucia på mitt eget sätt. Jag tog en joggingtur på lunchen. Det var perfekt väder med runt noll grader och strålande sol. Det var härligt att springa med solen i ögonen. Jag sög i mig så mycket sol jag kunde. Allt ljus behövs så här års när det är mörkt både på väg till och från jobbet.

Inga kommentarer: