lördag 12 oktober 2013

Underbar höst

Det är fantastiskt vackert ute nu med alla höstfärger på träden och solen som skiner. När hösten är så här så är den underbar.
Idag tog jag en lång joggingrunda. På väg hem kunde jag inte låta bli längre. Jag drog fram mobilen och sprang tillbaka en liten bit och fotade. Sedan ville jag inte riktigt springa hem för det var så härligt ute. Till slut måste man ju ändå avsluta.

Efter lunch blev det hux flux bestämt att jag skulle hälsa på en kollega i deras torp. Det passade bra för då kunde jag tillbringa eftermiddagen också ute. Vi strosade runt i deras trädgård och höll ett öga på hennes tvillingpojkar. Två mysiga grabbar som nyligen fyllde två år. Det var första gången jag var där så vi tittade runt. Pojkarna tyckte att det var mest spännande att visa dasset. Sedan målade vi med vatten, fiskade upp löv ur en vattentunna, plockade äpplen och sten med fjärilshov och gjorde hattar av rabarberblad. Sådant var det länge sedan jag gjorde med mina barn. Undra om mina tonåringar också skulle uppskatta rabarberbladshattar!

1 kommentar:

Blogger sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.