onsdag 14 november 2012

Vår konstiga familj

Cissi berättade idag om hur det är när hon pratar med sina nya klasskamrater. Cissi berättade att vi har ett antal äppelträd, körsbärs-, plommon- och päronträd i trädgården. Dessutom rabarber, vinbär och krusbär och en del annat. Då får hon frågan om hon bor på en bondgård. Hihi! Saningen är att det är en gammal uppvuxen trädgård och då följer det med en del fruktträd och annat.

Klasskompisarna tycker dessutom att vi bor på landet. Eftersom stadsbussen går hit och tar 15-20 minuter till city så tycker inte jag att det är landet. 

Det roliga sen var att kompisen E som känner oss ganska väl hjälpte Cissi att förklara. "De är en sån där miljövänlig familj som odlar grönsaker själva och äter konstiga saker."
Med den förklaringen associerade jag till 70-talets hippiekollektiv och det har inte mycket likheter med vår familj. 16-åringarna som diskuterade associerade säkert inte på samma sätt som jag. Kul att höra barnens kompisars syn på oss. Jag skulle inte presentera mig riktigt på samma sätt :)

1 kommentar:

Cicki sa...

Jag tycker det var ett positivt epitet.....:-)