söndag 10 juni 2012

Sommarlov

Oj, oj, vad tiden springer iväg. Nu är det snart sommarlov för barnen.

I fredags hade Henrik avslutning från gymnasiet och Cissi hade avslutningsmiddag med lärarna. Jag och Mannen agerade taxi hela kvällen. Lite jobbigt mitt i natten, men jag är ändå glad att vi får hämta hem tonåringarna. Det är faktiskt inte så ofta vi hämtat dom mitt i natten så det är helt ok.

På onsdag kväll har Martin avslutning och på torsdag är det Cissis tur. Det är klart att det är skönt att avsluta alla skolår, men i år är det Cissi vi firar mest. Hon slutar grundskolan.

För att förbereda sommarlovet och hungriga sommarlediga barn så har jag idag gjort 21 portioner lasange. Några portioner åt vi till middag idag, men det blev en del kvar som tur var. Skönt att ha fyllt på frysen ordentligt, men jag vet att lasange brukar ha en rykande åtgång.

Inga kommentarer: