söndag 17 april 2011

Trädgårdsarbete

Idag blev det mycket trädgårdsarbete. Jag har grävt stora trädgårdslandet och rensat bort allt ogräs. Tyvärr är det ju inte sista gången för i år. Denna gången var det i alla fall inte så svårt för allt skulle bort, utom en gräslöksplanta i ena hörnet. Efter att ha tagit bort allt ogräs tillsatte jag kompostjord och en påse koskit. Nu ska det väl växa bra? Grönsakerna, inte ogräset!

Mannen började med att beskära ett äppelträd med sekatör. Det slutade med att han tog ner delar av körsbärsträdet med motorsåg. Körsbärsträdet är otroligt stort och börjar bli murket både här och där. Några av grenarna tog vi ner för att ta dom innan de går av och skadar någon. Ytterligare någon gren tog vi ner för att den växte onödigt långt in hos grannen. Det är otroligt så mycket grenar det blir av det lilla vi tog ner idag. Tur att vi inte skulle ta ner hela trädet.

Eftersom jag ändå skulle duscha efter trädgårdsarbetet så passade jag på att ta en löprunda. Det kändes att kroppen hade jobbat hela dagen så det gick lite tungt att springa. Nu sover jag nog bra i natt efter en dag med mycket frisk luft och kroppsarbete!

Inga kommentarer: