tisdag 7 december 2010

Hur svårt kan det vara att duscha?

Så här kan det gå till en kväll när Mannen inte är hemma och jag försöker få ihop allting.

Slängde mig ut i skidspåret direkt när jag kom hem. Hemma från skidspåret strax efter sex. Då var kvällsmaten nästan klar. Cissi hade stekt pannkakor och Martin hade dukat. Det var bara att sätta sig och äta. Inte så ofta, men ibland funkar det att få barnen att laga mat.

Eftersom vår diskmaskin traditionsenligt slutat fungera ett par veckor före jul (märklig jultradition), så handdiskade jag. Det var ju dels våra tallrikar från denna måltiden plus en del annat för att komma i fatt. Samtidigt som jag diskade hjälpte jag Martin och Cissi med deras matteläxor. Cissi hade härliga ekvationer att bita i. Kul!

Nu närmade sig klockan åtta. Försökte ringa en vän som inte var hemma. Gick för att duscha, men det gjorde visst Henrik just nu. Hjälpte Cissi med ytterligare ett mattetal innan jag försökte köra upp Martin till sängen. Han skulle bara se de sista fem minutrarna av Simpsons. På väg mot duschen igen, då ringer mamma och jag fastnar i telefon en halvtimme eller så.

Dags att se till att Martin verkligen kommer i säng. Provar att ringa vännen igen, men hon är fortfarande inte hemma. Då kan jag duscha. Nej, då ringer det på dörren. En scoutledarkollega kommer för att visa en sak och vi pratar en stund.

Halv tio hoppar jag äntligen in i duschen. Lagom när jag stänger av vattnet så ringer vännen som jag försökt nå. Pratar med henne stående i duschkabinen med bara handduk. Tur att jag inte använder bildtelefon.

Avslutar nu kvällen med en kopp te och en stund vid datorn.

3 kommentarer:

Cicki sa...

Hur svårt kan det vara egentligen....:-) Känner igen det där från förr i tiden. Numera duschar jag när jag känner för det. Det är inte så mycket distraktioner nu för tiden, om man så säger.....:-)

Trillingnöten sa...

Hahahaha! Jadu, tydligen svårare än man kan tro :)

/nina sa...

Hej Camilla, har tjuvläst hos idg ett tag utan att ge mig tillkänna... :-) Välkommen i klubben! Jag är ju numera spearerad och vissa kvällar är precis så där! galet! Gillar din blogg! Kram

/nina