måndag 28 september 2009

Jag behöver några fler timmar...

Det blir inte mycket bloggat här just nu. Det beror inte på att det inte händer något, för det gör det hela tiden. Just därför har jag svårt att komma till ro och blogga också. Det är så mycket som ska hinnas med på kvällstimmarna.

I helgen skickade vi i alla fall iväg barnen åt olika håll. Henrik var ute och scoutade och de två andra skjutsade vi till farmor och farfar. Sedan var vi, Mannen och jag, ute och åt middag på en mysig resturang med bra service och riktigt god mat. Det var en present som vi fick i våras då vi firade 16-årig bröllopsdag. Vi har inte lyckats klämma in middagen tidigare eftersom man inte styr hur som helst över barnen numera.

Nu fick vi i alla fall till en kväll och en natt helt själva. Men vi fick använda skohorn för att få till det. Redan kl 10 på söndagen var det dags att samlas för att åka på familjeutflykt med miniorscouterna. Eftersom jag är ledare så var det dessutom några småsaker att förbereda. Det blev en lyckad utflykt med några scoutaktiviteter, lekar, fint höstväder och grillade hamburgare. Jag hoppas att alla scouter och föräldrar var nöjda.

Inga kommentarer: