söndag 6 september 2009

Härlig söndag

Det säs ju att det blir mycket snö om det är mycket rönnbär. Vår rönn är helt nertyngd av rännbär. Den är väldigt vacker just nu med alla bären. Vi får väl se om det innebär mycket snö i vinter.
Idag har det i alla fall varit en härlig söndag. Stundtals har det varit riktig sommarvärme, men det blir ju svalt i skuggan och när molnen tillfälligt skymmer solen. Jag har gjort lite mer äppelmos och grejat lite i trädgården. Än så länge finns det en del kvar att skörda. Till middag åt vi vår egen potatis, sallad och tomater. Till det lagade jag fläskytterfile i en grönpepparsås. Smaskigt!

Det är många tomater på plantorna i år så jag plockar av så fort de är nästan mogna för att plantorna ska orka med. Det sista mognar dom i köket. Många tomatplantor ska jag ha nästa år också, men kanske av lite olika sorter. I år har jag haft någon sorts lite tomat, inte så liten som körsbärstomat men inte fullstor heller.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: