måndag 29 september 2008

Gympa

Idag blev det ett lunchgympapass igen. Skönt att ha det gjort när man kommer hem, men synd att man måste jobba den där extra tiden någon annan gång.

Gympapassen är i alla fall väldigt bra. Svetten rinner och jag får ta ut mig. Grundkondition har jag eftersom jag cyklar till och från jobbet varje dag, men magmusklerna har jag slarvat bort för många år sedan...

Det är avkoppling för hjärnan att gympa. Jag bara apar efter ledaren i mitten utan att behöva tänka ett dugg. Jag kopplar av så mycket att jag inte har en aning om vilken musik vi gympar till. Det är musik, det hör jag. Efter gympan händer det att andra diskuterar om låtarna är bra eller dåliga att gympa till, men jag kan aldrig komma ihåg en enda låt som vi gympat till.

Nu ska jag ta kvällsfika i lugn och ro när barnen lagt sig. Det är ju för att kunna äta som jag gympar! Glöm inte att titta på det utmärkta tv-programmet Om familj på kunskapskanalen kl 22.00.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: