torsdag 14 februari 2008

Kram på alla hjärtans dag

Idag är det alla hjärtans dag. För 20 år sedan visste jag inte vad det var för något. Första gången jag fick ett kort på alla hjärtans dag var när jag fick ett av min blivande man, det måste ha varit 1989. (Är det möjligt att det är så länge sedan?) Innan dess hade jag inte hört talas om fenomenet.

Numera finns det väl inte een endaste människa som kan missa att det är alla hjärtans dag. Annonser i varenda tidning, recept på hjärtbröd, hjärtformade falukorvsskivor, hjärtan på lyktstolparna utmed vägen in till stan, stånd i varenda affär med krimskrams med hjärttema. Undra om det är affärsmännen eller vi konsumenter som driver på utvecklingen i den riktningen...

Det är trevligt att man tänker på och visar att man bryr sig om dom man tycker om, men köp inte krimskramset. Nu medan jag satt här och skrev fick jag ett kort från dottern till mig och mannen. Kortet har den underbara texten "Ni är mina bästa föräldrar jag haft någonsin!"

Stora kramar till er alla!!

1 kommentar:

Hans Persson sa...

Precis som Halloween och fars och mors dag är det här ju bra tillfällen för handeln att klämma in några extra shoppingtoppar vid tillfällen när det annars inte är någon rush.